PRP

PRP tedavisi, son yıllarda estetik dünyasında büyük bir ilgi gören ve birçok sağlık ve güzellik sorununun tedavisinde kullanılan yenilikçi bir yöntemdir. Vücudun kendi iyileşme sürecini harekete geçirerek cilt yenilenmesi, saç dökülmesi sorunlarının tedavisi ve genel sağlığın iyileştirilmesi için kullanılmaktadır.

PRP Nedir?

PRP (Platelet Rich Plasma), kişinin kendi kanından elde edilen bir tedavi yöntemidir. Kanın alınması, işlenmesi ve sonrasında istenilen dokuya enjekte edilmesi sürecinden oluşmaktadır.

Uygulamada kişinin kolundan bir kan örneği alınmakta ve bu kan örneği özel bir santrifüj cihazında işlenmektedir. Bu işlem sonucunda, kan plazma ve trombositler gibi bileşenlerine ayrılmaktadır. Trombositler, vücudun iyileşme sürecini hızlandırmak için doğal büyüme faktörleri salgılamaktadır. Daha sonra, trombositlerin yoğunlaştığı plazma hasarlı dokuya enjekte edilmektedir.

PRP Hangi Endikasyonlarda Kullanılmaktadır?

Son zamanlarda oldukça popülerleşen PRP tedavisi yüz, boyun, dekolte bölgesi, eller, kollar, bacak içleri gibi vücudun farklı bölgelerine uygulanabilmektedir. PRP;

• Cildin elastikiyetinin artırılması,
  • Tüm cildin yapılanması,
  • Androgenetik alopesi,
  • Hiperpigmentasyon,
  • Ciltte parlak ve sağlıklı görünüm elde edilmesi,
  • Yaşlanma izlerini geriletme,
  • Saç dökülmesi,
  • Oluşmuş olan yara, çatlak izlerinin iyileştirilmesi,
  • Saç ekimi sonrası,
  • Oluşmuş kırışıklıkların giderilmesi,
  • Lazer ya da kimyasal peeling uygulama sonrası cildin yapılanmasına yardımcı olmak için kullanılabilmektedir.

Hangi Hastalıklarda Tercih Edilir?

PRP tedavisi cildi güzelleştirmenin, gençleştirmenin yanı sıra kireçlenme, topuk dikeni gibi çeşitli hastalıkların tedavisinde de kullanılmaktadır. En sık kullanıldığı rahatsızlıklar aşağıdaki gibidir:

• Diz kireçlenmesi
  • Ayak bileği burkulmaları
  • Topuk dikeni
  • Omuz ağrıları
  • Tenisçi dirseği
  • Kalça eklem kireçlenmesi
  • Ön çapraz bağ yaralanmaları
  • Kas gerginlikleri

PRP Uygulaması Nasıl Yapılır?

Trombosit bakımından zengin plazma tedavisi aşağıdaki adımlardan oluşmaktadır:

• Kan alınması: Uygulama için ilk adım, hastanın kolundan bir kan örneği alınmasıdır. Kan örneği özel bir tüpe yerleştirilmektedir.
  • Kanın işlenmesi: Kan örneği, santrifüj cihazında işlenmektedir. Bu işlem sırasında kanın bileşenleri ayrılmakta ve trombositler yoğunlaştırılmaktadır.
  • PRP hazırlama: Trombositlerin yoğunlaştığı plazma, santrifüj tüpünden ayrılmakta ve işlem sonucunda oluşan PRP hazırlanmaktadır.
  • Uygulama: PRP'nin hazırlanmasından sonra, hasarlı dokuya enjekte edilmektedir.

Uygulama genellikle 30 ila 60 dakika arasında sürmektedir. Genellikle hastaların ağrı hissetmediği bir tedavi yöntemidir. Uygulama sonrasında hastalar birkaç saat dinlenmeli ve fiziksel aktivitelerini sınırlamalıdır. Uygulamanın etkisi, hastanın durumuna ve tedavi gereksinimlerine bağlı olarak değişiklik göstermektedir.

PRP Tedavisi Öncesinde Nelere Dikkat Edilmelidir?

Tedavi öncesinde dikkat edilmesi gerekenler aşağıdaki gibidir:

• Uygulama öncesi cilt mutlaka temiz olmalıdır. Aynı zamanda makyaj yapılmamalıdır.
  • Uygulama yapılacak olan bölgede, uçuk gibi herhangi bir cilt enfeksiyonu bulunmamalıdır.
  • Eğer kan sulandırıcı kullanıyorsanız ya da romatizmal bir hastalığınız varsa bunu mutlaka doktorunuz ile paylaşmalısınız.
  • Daha önce yaptırdığınız kozmetik işlemleri mutlaka doktorunuza bildirmelisiniz.

Uygulama Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

Tedavi sonrasında dikkat edilmesi gerekenler aşağıdaki gibidir:

• İğne yerlerine aynı gün içerisinde el sürülmemelidir.
  • Uygulama sonrası makyaj yapılmamalıdır.

PRP Uygulamasının Avantajları Nelerdir?

Uygulamanın avantajları aşağıdaki gibidir:

• Kişinin Kendi Kanı Kullanılır: Kişinin kendi kanından hazırlanmaktadır. Bu sayede enfeksiyon riski minimaldir.
  • Yan Etki Riski Düşüktür: Genellikle ağrısızdır ve yan etki riski düşüktür.
  • Yenilenme Sürecini Hızlandırır: PRP, büyüme faktörleri içermektedir. Bu faktörler, hasar görmüş dokuların onarımını hızlandırır. Dolayısıyla trombosit bakımından zengin plazma tedavisi iyileşme sürecini hızlandırmaktadır.
  • Tedavi Sonrası İyileşme Süreci Hızlıdır: Uygulama, hastanın iyileşme sürecini hızlandırır ve işe geri dönüş süresini kısaltabilir.
  • Doğal Bir Tedavi Yöntemidir: Kişinin kendi kanı kullanıldığı için doğal bir tedavi yöntemidir. Kimyasal ilaçlar veya yabancı maddeler kullanılmamaktadır.
  • Birden Fazla Sağlık Sorunu için Kullanılabilmektedir: Trombosit bakımından zengin plazma tedavisi birçok sağlık sorununun tedavisinde kullanılabilmektedir. Cilt gençleştirme, saç dökülmesi, eklem ağrısı, kas yaralanmaları ve kemik hastalıklarının tedavisinde etkilidir.

PRP Fiyatı

PRP tedavisinin fiyatı uygulama amacına ve seans sayısına göre değişiklik göstermektedir. Detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Uygulanacak işlemler için uygun aday olup olmadığınız hekimimiz tarafından belirlenmektedir. Gerekiyorsa alternatif tedaviler sunulmaktadır.